Terug naar HOME

Een uitdagende prikkel voor de bewuste ondernemer

“The real revolution is the evolution of consciousness”

Het Compass7 Magazine is een online omgeving voor bewuste ondernemers, managers en DGA’s die inspiratie willen opdoen op het gebied van ondernemerschap en aanverwante thema’s en onderwerpen. Zo willen we aanzetten tot de groei van het bewustzijn. Want met een hoger bewustzijn onderneem je niet alleen met plezier, maar kun je ook een grotere (positieve) impact maken op je omgeving en de wereld.

  • Regelmatig psychologisch diepgaande artikelen en inspirerende quotes;
  • Met reflectie op diverse thema’s en onderwerpen;
  • Die aanzetten om anders naar de dingen en jezelf te kijken;
  • En die een voedingsbodem bieden voor dialogen en discussies.

Jouw mening telt!

Onze verhalen zijn veelal gebaseerd op persoonlijke visie’s en ervaringen. De schrijvers van ons (online) magazine proberen vanuit een breder perspectief te reflecteren op verschillende onderwerpen en thema’s.

Het doel is om aan te zetten tot meer bewustwording, zodat de wereld een beetje beter kan worden. Wij waarderen ieders mening en zijn daar dan ook erg benieuwd naar! Praat daarom mee over diverse onderwerpen en uitdagende stellingen in onze discussies. Te vinden onder onze artikelen.

Quote van de week:

Maak kennis met onze artikelen

Zekerheid is een illusie

Mensen hebben een flinke hang naar zekerheid. Waarom is dat? Wat gebeurt als je die zekerheden loslaat? Hoe laat je die los? Dat is waar dit artikel over gaat.

Hoe effectief én efficiënt is jouw bedrijf?

Efficiënt en effectief. Je ziet deze begrippen vaak langskomen. Maar wat betekenen ze nu precies? En wat zijn de verschillen?

De schaduwkanten van ambitie

Ambitie hebben wordt als een belangrijke eigenschap gezien. Maar ambitie heeft de nodige schaduwkanten. Die kanten wil ik in dit artikel eens tegen het licht houden.

Meer geld aantrekken? Geld is er in overvloed

Wil jij meer geld aantrekken in je leven? In dit artikel wil ik je inzichten geven over het gebruik en overtuigingen over geld. Dit helpt je om een overvloedige geldstroom te creëren voor jou en andere mensen.

Ondernemerschap vanuit een nieuw paradigma

Het nieuwetijds ondernemen, wat houdt dat eigenlijk in? Wat zijn de verschillen met het oude paradigma? Aan de hand van 14 aspecten neem ik je mee naar de wereld van het nieuwetijds ondernemerschap.

Veel mensen hebben weinig besef van waarde

In dit artikel beschrijf ik de oorzaken van mijn standpunt dat veel mensen weinig besef van waarde hebben. En vervolgens hoe je daar als bedrijf op een goede manier mee om kunt gaan.

Minder hard werken, meer bereiken

Minder hard werken, en meer bereiken in je onderneming. Hoe doe je dat? Het verschil tussen werken vanuit passie of vanuit discipline vormt hierin de sleutel.

Wat doet de (business)coach en is dat iets voor mij?

Wat doet een (business)coach precies en is dat iets voor mij? Wat is coachen eigenlijk en wat is het verschil met trainen en adviseren? In dit artikel tracht ik je antwoorden te geven op deze vragen.

Eenzaamheid bij ondernemerschap

Veel ondernemers ervaren een gevoel van eenzaamheid als het gaat om de diverse aspecten van het ondernemerschap. In dit artikel beschrijf ik een drietal oorzaken en geef ik je tips om dit eenzaamheidsgevoel te laten verdwijnen.

Onnodige complexiteit in ondernemingen

De drang naar controle en beheersing heeft een verstikkend web van complexiteit in bedrijven veroorzaakt. We moeten terug naar de eenvoud en dit artikel beschrijft hoe we de brug van complexiteit naar eenvoud kunnen bouwen.

Hoe bedrijfsgericht ben jij als klant?

Bij klantgerichtheid gaat het over het zo goed mogelijk behartigen van de belangen van de klanten door bedrijven. Maar hoe zit het omgekeerd? Houden de klanten voldoende rekening met de bedrijven waarmee ze zaken doen? Daar wil ik graag het licht over laten schijnen.

De vier eigenschappen van persoonlijk leiderschap

Persoonlijk leiderschap gaat over bewustwording en het ontdekken van jouw unieke pad. Hierin zijn de ontwikkeling van de vier eigenschappen van persoonlijk leiderschap essentieel. In dit artikel beschrijf ik die eigenschappen en waarom ze van belang zijn voor jouw groei.

Juiste strategie vinden aan de hand van de Blue Ocean

De Blue Ocean strategie helpt je om een nieuwe en sterke positie in de markt te gaan bekleden. De strategie draait om kostenreductie in combinatie met waardecreatie. Met dit artikel help ik je deze strategie toe te passen op de verschillende onderdelen van je Business model.

Hoe kun je meer rendement uit je onderneming halen

Maak je onderneming super effectief met het 80/20 principe. Dit universele principe houdt in dat 20% van de oorzaken, input en inspanning 80% van de gevolgen, output en resultaten oplevert. In dit artikel leg ik je uit hoe je dit principe kunt toepassen in verschillende aspecten van je onderneming.

Is jouw onderneming je levenswerk?

Als jouw onderneming je levenswerk is, doe je je werk met plezier, gebruik je je talenten optimaal en zal je gemakkelijker overvloed aantrekken.
In dit artikel wil ik je het nodige aanreiken om jou te helpen je levenswerk te vinden en daar invulling aan te geven.

De waardepropositie: hoe lever je waarde aan je klant?

Met gebruik van de tool Het Waardepropositie Canvas help ik je je klantbehoeften in kaart te brengen en daar je waardepropositie op af te stemmen. Wat heb je te bieden en hoe lever je waarde is de vraag waar het om draait. Een voorbeeldcasus verheldert mijn verhaal.

Wijsheid over geld en zakendoen

Het huidige kapitalistische systeem werkt niet langer. De Kabbala bevat prachtige oude wijsheden over geld en zakendoen die actueler zijn dan ooit. Ga je mee op verkenning van het zakendoen 3.0?

Motivatieproblemen? Je kunt er wat aan doen!

Heb jij een onderneming en heb jij motivatieproblemen? Werk jij vooral op de automaat? In dit artikel reik ik je een aantal tips aan zodat jij weer met plezier aan het ondernemen kunt.

Ben jij als ondernemer erg prestatiegericht?

Ondernemers zijn vaak prestatiegericht. Een bruikbare eigenschap! Een eigenschap die ook zijn valkuilen en uitdagingen kent. Ik leg je uit hoe je die valkuilen kunt vermijden en met je uitdagingen aan de slag kunt.

Vind je het lastig een goede prijs te vragen?

Veel ondernemers vinden het lastig om een goede prijs voor hun producten of diensten te vragen. Dit artikel zal je helpen om de schroom voor een prijsverhoging weg te nemen.

Hoe formuleer je een goede visie?

Je visie vormt de kern, de essentie van je onderneming. In dit artikel leg ik het belang uit van een goede geformuleerde visie. Tevens help ik je bij het ontwikkelen van een bij jouw bedrijf passende visie.

John C. Maxwell’s 5 levels van leiderschap. Op welk level zit jij?

Bestsellerauteur John C. Maxwell beschreef 5 levels van leiderschap. Deze levels laat ik uitgebreid de revue passeren. Op welk level zit jij en hoe kun je doorgroeien als leider?

Hoe bepaal je de juiste strategie voor je onderneming?

Hoe bepaal je een goede strategie voor je onderneming? Met behulp van de SWOT analyse en de Confrontatie matrix gaan we in dit artikel op een systematische manier, met veel voorbeeldvragen aan de slag met jouw strategie.

Liquiditeit onder druk

Liquiditeitskrapte, daar worstelen veel ondernemers mee. In dit artikel leg ik je uit hoe de kasstroom werkt en waar je op moet letten. Tevens reik ik je tips aan om de vicieuze cirkel te doorbreken.

Iedereen is creatief. Ook jij!

Ik ben niet creatief is een veelgehoorde en beperkende overtuiging. Ik leg je uit hoe creativiteit werkt en hoe je creativiteit kunt ontplooien. Want ook jij bent creatief!

Leiderschap in het MKB

Een leider in het MKB heeft meestal de rol van ‘meewerkend voorman’. Aan de hand van 3 kernthema’s leg ik uit hoe je aan die rol een goede invulling kunt geven.

Rechtsvormen. Wat zijn de juridische spelregels?

De juiste rechtsvorm kiezen is niet altijd eenvoudig. In dit artikel wil ik je inzicht geven in en leg ik de belangrijkste spelregels uit van de verschillende rechtsvormen.

Onderscheidend vermogen in de horeca

Voortdurend vernieuwend en onderscheidend zijn in de horeca, hoe pak je dat aan? En hoe hou je tegelijk rekening met de trends? Daar gaat dit artikel over.

Haal het beste uit je onderneming met Design Thinking

Door de snel veranderende wereld is vernieuwen en verbeteren in het mkb vaak lastig. DesignThinking is een proces van voortdurend flexibel reageren en vernieuwen. Het helpt je bij het up to date houden van je organisatie. In dit artikel wordt dit proces uitvoerig besproken.

Samen een onderneming beginnen

Samen een onderneming starten. Voordat je hier aan begint dien je je bewust te zijn van een aantal aspecten om problemen te voorkomen. Daar gaat dit artikel over.

Hier staan wij voor:

Wij zien graag een eerlijke, duurzame en bewuste wereld

In essentie zijn de dingen niet zo complex; Wij hanteren eenvoud

Verandering begint bij jezelf; Reflectie leidt tot bewustwording 

Aannames zijn funest; Sta open voor andere zienswijzen

Wij willen niet alleen informatie zenden, maar hopen ook te ontvangen

Contributor worden?

Ben jij een schrijftalent en wil jij je aan ons team toevoegen? Vind je het leuk om geregeld eens een artikel te schrijven over een thema of onderwerp waarvan jij vindt dat het belangrijk is om daar meer bewustzijn over te verspreiden? Jouw bijdrage is op persoonlijke titel en je krijgt een eigen profielpagina. Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan! Wij kijken uit naar jouw motivatie.

Neem contact op

De auteurs…

Sander Bodde
Sander Bodde
Eduard Maatman
Eduard Maatman

Volg ons

Vind ons ook op Social Media en blijf op de hoogte:

Of word lid van onze besloten Conscious Business Group!

Lid worden

Wil je op de hoogte worden gehouden van de nieuwste artikelen? 

Sluit je bij ons aan en ontvang prikkelende verhalen, nieuwe inzichten en mooie aanbiedingen.

Schrijf je in!

Contact          Businesscoaching          Privacybeleid

BTW-nummer: NL857 6023 29B01

KvK-nummer: 68811330