Waardepropositie & klantsegment

Waardepropositie & klantsegment2018-08-16T11:26:44+00:00

Project Description

De waardepropositie kun je beschouwen als de kern van je onderneming. Je hebt immers klanten nodig die willen betalen voor hetgeen jouw onderneming te bieden heeft. Een goede waardepropositie is dus essentieel.

Bij de waardepropositie gaat het om de vraag: wat heb je je klant te bieden en wat is de ‘waarde’ die dit heeft voor jouw klant. De behoeften van je klant staan hierbij centraal. Allereerst vragen wij jou: wie is je klant eigenlijk? Ga je verschillende klantsegmenten bedienen of heb je één afgebakende doelgroep voor ogen?

Vervolgens kruipen we in de huid van jouw klant. Welke taken willen zij verrichten? Wat zijn hun pijnpunten en hun problemen? Wanneer je dit helder in beeld hebt gebracht ga je kijken hoe je je klanten kunt helpen met deze zaken. Wat ga je ze hiervoor bieden?

Het doel is om te komen tot een waardepropositie waarmee je je klant werkelijk waarde levert. Een uniek aanbod passend bij jouw onderneming en zijn specifieke kwaliteiten.

Wil jij 50% subsidie ontvangen op bedrijfsontwikkeling of innovatie?

Klik hier voor meer informatie

Categorieën